KOSTKOVÁ, Miroslava. VALUE ADDED TAX AND ITS IMPACT ON TOURISM. Online. In Bittmanova, Vlkova. 16th International Scientific Conference on International Relations - Current Issues of World Economy and Politics. Bratislava? Slovakia: EKONOM, UNIV ECONOMICS, EKONOMICKA UNIVERZITA & BRATISLAVE, DOLNOZEMSKA CESTA 1, BRATISLAVA, 852 35, SLOVAKIA, 2015, s. 437 -448. ISBN 978-80-225-4219-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název VALUE ADDED TAX AND ITS IMPACT ON TOURISM
Autoři KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bratislava? Slovakia, 16th International Scientific Conference on International Relations - Current Issues of World Economy and Politics, od s. 437 -448, 12 s. 2015.
Nakladatel EKONOM, UNIV ECONOMICS, EKONOMICKA UNIVERZITA & BRATISLAVE, DOLNOZEMSKA CESTA 1, BRATISLAVA, 852 35, SLOVAKIA
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/47813059:19520/15:A0000113
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-225-4219-7
UT WoS 000410788000051
Klíčová slova anglicky VAT; rate of value added tax; tourism in the Czech Republic; tourism business
Změnil Změnila: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D., učo 48691. Změněno: 4. 3. 2020 10:39.
Anotace
The paper deals with the relationship among the rate development of the value added tax and changes in the tourism market. The aim is to explore the impact of the VAT rate in the Czech Republic and the EU on the market and tourism economy. The paper analyzes the information about changes in VAT rates and their impact on the tourism business environment in the Czech Republic, it compares the impact of the VAT rate on tourism in European countries and presents stakeholders influence on its development. Used is a method of trend analysis, comparison, deduction and induction. VAT rate has indirect effect on many aspects of the tourism: on employment, consumption and sales, on the business decision-making, on tourist policy and affects the limits of the shadow economy.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 22:09