2015
VALUE ADDED TAX AND ITS IMPACT ON TOURISM
KOSTKOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
VALUE ADDED TAX AND ITS IMPACT ON TOURISM
Autoři
KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava? Slovakia, 16th International Scientific Conference on International Relations - Current Issues of World Economy and Politics, od s. 437 -448, 12 s. 2015
Nakladatel
EKONOM, UNIV ECONOMICS, EKONOMICKA UNIVERZITA & BRATISLAVE, DOLNOZEMSKA CESTA 1, BRATISLAVA, 852 35, SLOVAKIA
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/15:A0000113
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-225-4219-7
UT WoS
000410788000051
Klíčová slova anglicky
VAT; rate of value added tax; tourism in the Czech Republic; tourism business
Změněno: 4. 3. 2020 10:39, Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper deals with the relationship among the rate development of the value added tax and changes in the tourism market. The aim is to explore the impact of the VAT rate in the Czech Republic and the EU on the market and tourism economy. The paper analyzes the information about changes in VAT rates and their impact on the tourism business environment in the Czech Republic, it compares the impact of the VAT rate on tourism in European countries and presents stakeholders influence on its development. Used is a method of trend analysis, comparison, deduction and induction. VAT rate has indirect effect on many aspects of the tourism: on employment, consumption and sales, on the business decision-making, on tourist policy and affects the limits of the shadow economy.