c 2019

Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.

KALEJA, Martin

Základní údaje

Originální název

Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.

Název česky

Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.

Název anglicky

Sociology of childhood and child. E-learning course for students Faculty of Public Policies in Opava.

Autoři

Vydání

Opava, Informační systém - Moodle Slezské univerzity v Opavě, 2019

Nakladatel

Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

Dítě, dětství, rodina, rovinná výchova, socializace, výchova, vzdělávání, vývoj dítěte, škola, pedagog, kvalita života, učení, výchovně vzdělávací proces, rizika ve vývoji, faktory vývoje, chování, prostředí, sociální, společenský, kurikulum, systém, pedagogika rodiny, psychologie rodiny, sociologie rodiny, rodinná pedagogika.

Klíčová slova anglicky

Child, childhood, family, plane education, socialization, upbringing, education, child development, school, educator, quality of life, learning, educational process, risks in development, development factors, behavior, environment, social social, curriculum, system, family pedagogy, family psychology, family sociology, family pedagogy.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 7. 2020 19:33, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Kurz pojednává o problematice dětství a dítěte z perspektivy mezioborové s dominantním pohledem sociologickým. Jeho obsah je tvořen elementárním teoretickým rámcem nosných pilířů sekundární socializace, která probíhá zejména v období školního věku. Jedná se konkrétně o tematizaci rodiny a rodinné výchovy, školní edukace, náhradní rodinné výchovy, rezidenční výchovy a otázky týkající se školy jako výchovně vzdělávací instituce, profese pedagogických pracovníků a vedení výuky zaměřené na individualizaci a diferenciaci relevantních aspektů a atributů procesů vzdělávání.