2019
Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.
KALEJA, MartinZákladní údaje
Originální název
Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.
Název česky
Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.
Název anglicky
Sociology of childhood and child. E-learning course for students Faculty of Public Policies in Opava.
Autoři
Vydání
Opava, Informační systém - Moodle Slezské univerzity v Opavě, 2019
Nakladatel
Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
Dítě, dětství, rodina, rovinná výchova, socializace, výchova, vzdělávání, vývoj dítěte, škola, pedagog, kvalita života, učení, výchovně vzdělávací proces, rizika ve vývoji, faktory vývoje, chování, prostředí, sociální, společenský, kurikulum, systém, pedagogika rodiny, psychologie rodiny, sociologie rodiny, rodinná pedagogika.
Klíčová slova anglicky
Child, childhood, family, plane education, socialization, upbringing, education, child development, school, educator, quality of life, learning, educational process, risks in development, development factors, behavior, environment, social social, curriculum, system, family pedagogy, family psychology, family sociology, family pedagogy.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 7. 2020 19:33, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Anotace
V originále
Kurz pojednává o problematice dětství a dítěte z perspektivy mezioborové s dominantním pohledem sociologickým. Jeho obsah je tvořen elementárním teoretickým rámcem nosných pilířů sekundární socializace, která probíhá zejména v období školního věku. Jedná se konkrétně o tematizaci rodiny a rodinné výchovy, školní edukace, náhradní rodinné výchovy, rezidenční výchovy a otázky týkající se školy jako výchovně vzdělávací instituce, profese pedagogických pracovníků a vedení výuky zaměřené na individualizaci a diferenciaci relevantních aspektů a atributů procesů vzdělávání.