c 2019

Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.

KALEJA, Martin

Basic information

Original name

Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.

Name in Czech

Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.

Name (in English)

Sociology of childhood and child. E-learning course for students Faculty of Public Policies in Opava.

Authors

Edition

Opava, Informační systém - Moodle Slezské univerzity v Opavě, 2019

Publisher

Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

Dítě, dětství, rodina, rovinná výchova, socializace, výchova, vzdělávání, vývoj dítěte, škola, pedagog, kvalita života, učení, výchovně vzdělávací proces, rizika ve vývoji, faktory vývoje, chování, prostředí, sociální, společenský, kurikulum, systém, pedagogika rodiny, psychologie rodiny, sociologie rodiny, rodinná pedagogika.

Keywords in English

Child, childhood, family, plane education, socialization, upbringing, education, child development, school, educator, quality of life, learning, educational process, risks in development, development factors, behavior, environment, social social, curriculum, system, family pedagogy, family psychology, family sociology, family pedagogy.

Tags

Reviewed
Změněno: 29/7/2020 19:33, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Abstract

V originále

Kurz pojednává o problematice dětství a dítěte z perspektivy mezioborové s dominantním pohledem sociologickým. Jeho obsah je tvořen elementárním teoretickým rámcem nosných pilířů sekundární socializace, která probíhá zejména v období školního věku. Jedná se konkrétně o tematizaci rodiny a rodinné výchovy, školní edukace, náhradní rodinné výchovy, rezidenční výchovy a otázky týkající se školy jako výchovně vzdělávací instituce, profese pedagogických pracovníků a vedení výuky zaměřené na individualizaci a diferenciaci relevantních aspektů a atributů procesů vzdělávání.