Detailed Information on Publication Record
2019
Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.
KALEJA, MartinBasic information
Original name
Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.
Name in Czech
Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě.
Name (in English)
Sociology of childhood and child. E-learning course for students Faculty of Public Policies in Opava.
Authors
Edition
Opava, Informační systém - Moodle Slezské univerzity v Opavě, 2019
Publisher
Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech)
Dítě, dětství, rodina, rovinná výchova, socializace, výchova, vzdělávání, vývoj dítěte, škola, pedagog, kvalita života, učení, výchovně vzdělávací proces, rizika ve vývoji, faktory vývoje, chování, prostředí, sociální, společenský, kurikulum, systém, pedagogika rodiny, psychologie rodiny, sociologie rodiny, rodinná pedagogika.
Keywords in English
Child, childhood, family, plane education, socialization, upbringing, education, child development, school, educator, quality of life, learning, educational process, risks in development, development factors, behavior, environment, social social, curriculum, system, family pedagogy, family psychology, family sociology, family pedagogy.
Tags
Reviewed
Změněno: 29/7/2020 19:33, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Abstract
V originále
Kurz pojednává o problematice dětství a dítěte z perspektivy mezioborové s dominantním pohledem sociologickým. Jeho obsah je tvořen elementárním teoretickým rámcem nosných pilířů sekundární socializace, která probíhá zejména v období školního věku. Jedná se konkrétně o tematizaci rodiny a rodinné výchovy, školní edukace, náhradní rodinné výchovy, rezidenční výchovy a otázky týkající se školy jako výchovně vzdělávací instituce, profese pedagogických pracovníků a vedení výuky zaměřené na individualizaci a diferenciaci relevantních aspektů a atributů procesů vzdělávání.