c 2019

Polský jazyk pro speciální pedagogy. In E-learning kurz pro studenty studijního programu Speciální pedagogika Fakulty veřejných politik v Opavě.

KALEJA, Martin a Beata Maria NOWAK

Základní údaje

Originální název

Polský jazyk pro speciální pedagogy. In E-learning kurz pro studenty studijního programu Speciální pedagogika Fakulty veřejných politik v Opavě.

Název česky

Polský jazyk pro speciální pedagogy. In E-learning kurz pro studenty studijního programu Speciální pedagogika Fakulty veřejných politik v Opavě.

Název anglicky

Polish language for special educators. In E-learning course for students of the Special Education program at the Faculty of Public Policies in Opava.

Autoři

KALEJA, Martin a Beata Maria NOWAK

Vydání

první. Opava, 2019

Nakladatel

Fakulta veřejných politik v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

Pomoc, péče. vzdělání, rehabilitace, rehabilitace, resocializace, sociální začleňování, nevidomí a zrakově postižení, neslyšící a neslyšící, slepí, mentálně retardovaní, chronicky nemocní, lidé s poškozením pohybového aparátu, lidé s poruchami učení způsobené disharmonií, sociálně špatně nastavený, humanistický cíl funkční účel, sociální účel, etiologie zdravotního postižení, obecné vzorce chování, studium struktur a fungování služeb, pedagogika extrémně nadaných a talentovaných lidí, gerontologická pedagogika speciálních, andragogika, pedagogika somaticky odlišných lidí, pedagogika osob s více postiženími , pedagogika osob s autistickým spektrem a psychosimilními poruchami, segregační typ, asimilační typ, běžný typ, inkluzivní typ, terapeutické třídy, logopedické třídy, třídy rozvíjející emocionální a sociální kompetence, další terapeutické činnosti, individualizovaná cesta a vzdělání, Kvalifikace na pozici pedagoga učitele, Kvalifikace na pozici učitele psychologie, Kvalifikace na pozici učitele pedagogického terapeuta, Kvalifikace na pozici logopedu, Kvalifikace požadované pro osoby provádějící třídy včasné podpory rozvoje dítěte, Metoda pracovní centra M. Grzegorzewska, Metoda P. Dennison - Vzdělávací kineziologie, NC Kephartova metoda, Blissova metoda, Guberinova verbo-tonální metoda, Agresní trénink (ART nebo TZA), Biofeedback Training, Sensory Integration Method (SI), Felicja Affolterova metoda, Petöova metoda (řízené učení)

Klíčová slova anglicky

Help, care. education, rehabilitation, rehabilitation, resocialisation, social inclusion, blind and visually impaired, deaf and deaf, blind, mentally retarded, chronically ill, people with locomotor damage, people with learning difficulties due to disharmony, socially maladjusted, humanistic goal , functional purpose, social purpose, etiology of disability, general behavioral patterns, study of structures and functioning of services, Pedagogy of extremely gifted and talented people, gerontological pedagogy of special, andragogy, pedagogy of somatically different people, pedagogy of people with multiple disabilities , pedagogy of people with an autism spectrum and psychosimilar disorders, segregation type, assimilation type, common type, inclusion type, therapeutic classes, speech therapy classes, classes developing emotional and social competences, other therapeutic activities, individualized path and education, Qualifications for the position of teacher pedagogue, Qualifications for the position of psychological teacher, Qualifications for the position of teacher of the pedagogical therapist, Qualifications for the position of speech therapist, Qualifications required for persons conducting classes of early support of child development, Method work centers of M. Grzegorzewska, Method of P. Dennison - Educational Kinesiology, NC Kephart Method, Bliss Method, Guberin's Verbo-Tonal Method, Aggression Training (ART or TZA), Biofeedback Training, Sensory Integration Method (SI), Felicja Affolter Method, Petö Method (guided learning)
Změněno: 9. 3. 2020 01:14, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Książka stanowi kompendium wiedzy obejmującej dorobek polskiej pedagogiki specjalnej. Jest napisana w języku polskim i adresowana do czeskich studentów, kształcących się w zakresie pedagogiki specjalnej. Składa się ona z dziewięciu rozdziałów, które zostały opra-cowane według następującej struktury: tytuł rozdziału; zakres wiedzy, którą powinien posiąść student; treść właściwa; wykaz literatury obowiązkowej; wykaz literatury zalecanej; przydatne linki; problemy do dyskusji i zadania do wykonania; pytania kontrolne. Praca jest dobrze ustrukturowana i wartościowa poznawczo oraz użyteczna w kształceniu czeskich pedagogów specjalnych, zwłaszcza osób mieszkających, studiujących lub/i pracujących na terenach graniczących z Polską. Treści zawarte w opracowaniu niewątpliwie wzbogacą wiedzę studentów oraz zachęcą ich do poszukiwania innowacyjnych metod i form pracy rewalidacyjnej i rehabilitacyjnej.

Anglicky

The book is a compendium of knowledge covering the achievements of Polish special pedagogy. It is written in Polish and addressed to Czech students educating in the field of special education. It consists of nine chapters, which are structured according to the following structure: chapter title; scope of knowledge which the student should possess; actual content; list of compulsory literature; list of recommended literature; Useful links; problems for discussion and tasks to be performed; control questions. The work is well structured and cognitively valuable and useful in the training of Czech special educators, especially people living, studying and / or working in areas bordering Poland. The content of the study will undoubtedly enrich students' knowledge and encourage them to search for innovative methods and forms of revalidation and rehabilitation work.