2019
Discussion of Czech Institutional School Education With a Focus On Selected Challenges
KALEJA, Martin a Daniel KUKLAZákladní údaje
Originální název
Discussion of Czech Institutional School Education With a Focus On Selected Challenges
Autoři
KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Daniel KUKLA (616 Polsko)
Vydání
první. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019, od s. 597-587, 9 s. 2019
Nakladatel
Magnanimitas
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/19:A0000201
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-87952-30-6
Klíčová slova anglicky
reflection; school education; research; inclusion; integration; pupils; teacher
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 02:58, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Anotace
V originále
The subject of education in our area as discussed in political and other circles does not take place in a vacuum but rather affects all of us. In this contribution we are presenting for consideration our reflections, the nature of which, as we acknowledge, may be influenced by the author’s subjectivity and how he sees, understands and evaluates the matter at hand. Despite that fact, however, this is not a simple communication expressing an evaluative judgment. That is not what this is - we have not headed in that direction. We have focused on acknowledging this phenomenon at the level of its theoretical concepts, the theories that are thematically related, in whatever way, to the problem we are addressing.