D 2019

Discussion of Czech Institutional School Education With a Focus On Selected Challenges

KALEJA, Martin a Daniel KUKLA

Základní údaje

Originální název

Discussion of Czech Institutional School Education With a Focus On Selected Challenges

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Daniel KUKLA (616 Polsko)

Vydání

první. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019, od s. 597-587, 9 s. 2019

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/19:A0000201

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-87952-30-6

Klíčová slova anglicky

reflection; school education; research; inclusion; integration; pupils; teacher

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 02:58, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

The subject of education in our area as discussed in political and other circles does not take place in a vacuum but rather affects all of us. In this contribution we are presenting for consideration our reflections, the nature of which, as we acknowledge, may be influenced by the author’s subjectivity and how he sees, understands and evaluates the matter at hand. Despite that fact, however, this is not a simple communication expressing an evaluative judgment. That is not what this is - we have not headed in that direction. We have focused on acknowledging this phenomenon at the level of its theoretical concepts, the theories that are thematically related, in whatever way, to the problem we are addressing.