NÁLEPOVÁ, Jana. Das Curriculum als Norm. Entwicklung der Curricula für den Fremdsprachenunterricht in der Tschechischen Republik nach 1989. In Janíková Věra / Nálepová Jana. Zentrum und Peripherie. Aus fremdsprachendidaktischer Sicht. 1. vyd. Opava. s. 9-28, 19 s. ISBN 978-80-7510-251-5. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Das Curriculum als Norm. Entwicklung der Curricula für den Fremdsprachenunterricht in der Tschechischen Republik nach 1989
Název česky Kurikulum jako norma. Vývoj kurikula cizích jazyků po roce 1989
Autoři NÁLEPOVÁ, Jana.
Vydání 1. vyd. Opava, Zentrum und Peripherie. Aus fremdsprachendidaktischer Sicht, od s. 9-28, 19 s. 2017.
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-7510-251-5
Klíčová slova česky Kurikulum, učební plán, kurikulární reforma, výuka cizích jazyků v České republice
Klíčová slova anglicky Curriculum, curriculum reform, curricula, foreign language teaching in the Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Nálepová, Ph.D., učo 48913. Změněno: 9. 3. 2020 15:46.
Anotace
Seit den neunziger Jahren des 20. Jahrhunderts verläuft in der jetzigen Tschechischen Republik eine Reformdiskussion, die Anfang des neuen Jahrhunderts zu der Schulreform führte. Die Studie behandelt die Veränderungen des Curriculums in der Tschechischen Republik. Ihr Ziel ist es die Meinungen der Lehrer über die neuen Curricula zu thematisieren. In diesem Zusammenhang spricht man über die heutige Curriculumreform die mit der Einführung der Rahmencurricula zusammenhängt. Der Text ist in vier Teile gegliedert. Im ersten Teil werden die Begriffe Curriculum und Lehrplan und kurze Analyse der Dokumente der Reform vorgestellt. Im nächsten Teil wird kurz die Geschichte der Curricula skizziert. Im dritten Teil werden die Ergebnisse der Forschung präsentiert, die die Ansichten einiger Akteure der Schulbildung, vor allem Direktoren und Lehrer, über die Reform analysiert. Im letzten Abschnitt werden die größten Probleme der Reform thematisiert und Schlussfolgerungen gezogen.
Anotace česky
Od devadesátých let probíhá v dnešní České republice diskuze o změně školského systému, která začátkem nového tisíciletí vyústila ve školskou reformu. Článek pojednává o změnách kurikula v české republice, cílem je představit názory učitelů na průběh reformy školství a na rámcové vzdělávací programy. Text je rozdělen do čtyř částí. První kapitola se zabývá pojmy kurikulum a učební osnovy a jejich stručnou analýzou. V následující části je nastíněna stručná historie tvorby kurikula. Ve třetí části jsou představeny a výsledky výzkumu, který se zabýval názory nejdůležitějších aktérů školního vzdělávání, ředitelů škol a učitelů na reformu. Poslední kapitola je věnována problémům reformy a závěrům, které z výzkumu vyplývají.
Anotace anglicky
Discussion over the change of the system of education has been going on in the Czech Republic since 1990s. It resulted in a school reform. This article deals with changes of the curriculum in the Czech Republic. Its aim is to present views of teachers on the process of the school reform and also on the Framework Educational Programme. The text is divided into four parts. The first chapter deals with the term curriculum and its short analysis. In the following part a brief history of the process of formation of the curriculum is outlined. In the third part results of a research are presented. The research dealt with opinions on the school reform by the most relevant people involved in education, headmasters and/or headmistresses of schools and teachers. The last chapter looks at problems of the reform and at conclusions of the research.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 07:58