2019
Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků
KALEJA, Martin a Daniel KUKLAZákladní údaje
Originální název
Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků
Název česky
Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků
Název anglicky
Competence of pedagogical staff in the context of school institutionalized education focused on the perspective of socio-cultural uniqueness of children and pupils
Autoři
KALEJA, Martin a Daniel KUKLA
Vydání
první. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. SAPERE AUDE 2019. Společnost a profese učitele. od s. 64-69, 5 s. 2019
Nakladatel
© MAGNANIMITAS
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-87952-29-0
Klíčová slova česky
školní edukace, pedagogický pracovník, kompetence, profese, dítě, žák, sociokulturní zázemí
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2020 20:51, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Anotace
V originále
Profese pedagogických pracovníků ve vzdělávací dráze dětí a žáků z různých sociokulturních prostředí zcela jednoznačně významně vstupuje do jejich socializačních procesů, má tedy bezprostřední zásah do několika oblastí kvality života dotčených. Pedagogové významnou měrou se podílejí na formaci osobnosti, kultivaci saturaci potřeb, utváření postojových a názorových schémat, a stejně tak nejen profesně výkonnostně, ale především osobnostně lidsky determinují prezentovanými, demonstrativními konativními modely vlastní společenské socializační výstupy dětí a žáků.