D 2019

Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků

KALEJA, Martin a Daniel KUKLA

Základní údaje

Originální název

Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků

Název česky

Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků

Název anglicky

Competence of pedagogical staff in the context of school institutionalized education focused on the perspective of socio-cultural uniqueness of children and pupils

Autoři

KALEJA, Martin a Daniel KUKLA

Vydání

první. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. SAPERE AUDE 2019. Společnost a profese učitele. od s. 64-69, 5 s. 2019

Nakladatel

© MAGNANIMITAS

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-87952-29-0

Klíčová slova česky

školní edukace, pedagogický pracovník, kompetence, profese, dítě, žák, sociokulturní zázemí

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2020 20:51, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Profese pedagogických pracovníků ve vzdělávací dráze dětí a žáků z různých sociokulturních prostředí zcela jednoznačně významně vstupuje do jejich socializačních procesů, má tedy bezprostřední zásah do několika oblastí kvality života dotčených. Pedagogové významnou měrou se podílejí na formaci osobnosti, kultivaci saturaci potřeb, utváření postojových a názorových schémat, a stejně tak nejen profesně výkonnostně, ale především osobnostně lidsky determinují prezentovanými, demonstrativními konativními modely vlastní společenské socializační výstupy dětí a žáků.