Detailed Information on Publication Record
2019
Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků
KALEJA, Martin and Daniel KUKLABasic information
Original name
Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků
Name in Czech
Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků
Name (in English)
Competence of pedagogical staff in the context of school institutionalized education focused on the perspective of socio-cultural uniqueness of children and pupils
Authors
KALEJA, Martin and Daniel KUKLA
Edition
první. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. SAPERE AUDE 2019. Společnost a profese učitele. p. 64-69, 5 pp. 2019
Publisher
© MAGNANIMITAS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-87952-29-0
Keywords (in Czech)
školní edukace, pedagogický pracovník, kompetence, profese, dítě, žák, sociokulturní zázemí
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/3/2020 20:51, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Abstract
V originále
Profese pedagogických pracovníků ve vzdělávací dráze dětí a žáků z různých sociokulturních prostředí zcela jednoznačně významně vstupuje do jejich socializačních procesů, má tedy bezprostřední zásah do několika oblastí kvality života dotčených. Pedagogové významnou měrou se podílejí na formaci osobnosti, kultivaci saturaci potřeb, utváření postojových a názorových schémat, a stejně tak nejen profesně výkonnostně, ale především osobnostně lidsky determinují prezentovanými, demonstrativními konativními modely vlastní společenské socializační výstupy dětí a žáků.