D 2019

Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků

KALEJA, Martin and Daniel KUKLA

Basic information

Original name

Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků

Name in Czech

Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků

Name (in English)

Competence of pedagogical staff in the context of school institutionalized education focused on the perspective of socio-cultural uniqueness of children and pupils

Authors

KALEJA, Martin and Daniel KUKLA

Edition

první. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. SAPERE AUDE 2019. Společnost a profese učitele. p. 64-69, 5 pp. 2019

Publisher

© MAGNANIMITAS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

ISBN

978-80-87952-29-0

Keywords (in Czech)

školní edukace, pedagogický pracovník, kompetence, profese, dítě, žák, sociokulturní zázemí

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/3/2020 20:51, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Abstract

V originále

Profese pedagogických pracovníků ve vzdělávací dráze dětí a žáků z různých sociokulturních prostředí zcela jednoznačně významně vstupuje do jejich socializačních procesů, má tedy bezprostřední zásah do několika oblastí kvality života dotčených. Pedagogové významnou měrou se podílejí na formaci osobnosti, kultivaci saturaci potřeb, utváření postojových a názorových schémat, a stejně tak nejen profesně výkonnostně, ale především osobnostně lidsky determinují prezentovanými, demonstrativními konativními modely vlastní společenské socializační výstupy dětí a žáků.