Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{38002, author = {Kaleja, Martin and Červeňáková, Lada}, booktitle = {Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky}, keywords = {Roma pupil, social exclusion, obligatory school education, school education, social educational, social envinroment}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, isbn = {978-80-87952-27-6}, title = {Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí}, url = {http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 38002 AU - Kaleja, Martin - Červeňáková, Lada PY - 2018 TI - Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí SN - 9788087952276 KW - Roma pupil, social exclusion, obligatory school education, school education, social educational, social envinroment UR - http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf L2 - http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf N2 - Příspěvek svým obsahem poukazuje na existující významný nedostatek v současném školním vzdělávání, kterému dosud nebyla věnována patřičná pozornost. Školní edukace se uskutečňuje v souladu s kurikulárními dokumenty státní úrovně. Ve školách se na těchto základech koncipují kurikula školní úrovně. Ta mohou být aktualizována, s reflexí k charakteristice školy, objektům a subjektům školního vzdělávání. Pedagogové v procesech vzdělávání zajišťují transmisi kulturní, společenskou a sociální. Realizací kurikula formují názory, postoje, hodnoty a podílejí se na vytváření vztahů dětí a žáků k lidem, k předmětům, k jevům. V části, prezentující výzkumná zjištění k připravenosti pedagogů pro práci s různými skupinami děti a žáků, je interpretována výstražně nízka subjektivně vnímaná připravenost dotčených. Text ve svém rámci si klade za cíl naznačit nedostatky školského terénu, ale také rezervy na straně obsahu a způsobu realizace kurikula školního vzdělávání. ER -
KALEJA, Martin a Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí. Online. In \textit{Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky}. 2018. ISBN~978-80-87952-27-6.
|