k 2020

Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?

KALEJA, Martin

Základní údaje

Originální název

Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?

Název česky

Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?

Autoři

Vydání

Interdisciplinární mezinárodní vědecké konferenci QUAERE 2020 (roč. X.), 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

škola, inkluze, děti, žáci, studenti, pedagog, diskurz

Klíčová slova anglicky

school, inclusion, children, pupils, teachers, discussion

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 6. 2020 19:40, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Frekventovaně vyskytující se tematizace, týkající se výchovy a vzdělávání v našem prostoru, v kruzích politických a jiných, není ojedinělá. Je věcí, jejíž předmět se bezprostředně dotýká každého z nás. Text prezentuje vybrané diskurzy v současném školském vzdělávacím prostoru. Na jejich obsahy chce autora textu poukázat a sdílet tak svůj pohled na danou věc, který čtenáři k zamýšlení předkládá. Tyto diskurzy vnímá jako protichůdné, zavádějící, nebo takové, které žádají zohlednění, v některých případech úplnou rekonstrukci, abych to, co je rámuje a váže se na pedagogickou praxi, mohlo i dopomoci pedagogickým cílům.

Anglicky

Frequent thematicization, related to school education in our country, in political and other circles, is not unique. It is a matter whose object immediately affects each of us. The text presents a few selected discussions in the current school education. The author of the text wants to point out their content and share his view of the thing that he presents to the reader for his purpose. According to him these discussions seem to be contradictory, misleading, or one that calls for consideration, in some cases a complete reconstruction, so that what frames them and binds them to pedagogical practice can also help pedagogical objectives.