2020
Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business
DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, JarmilaZákladní údaje
Originální název
Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business
Autoři
Vydání
Hershey, 340 s. Advances in Business Strategy and Competitive Advantage, 2020
Nakladatel
IGI Global
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Editorství odborné knihy
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-1-7998-2714-6
Klíčová slova anglicky
busines;competencie;start-ups
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 8. 2020 16:18, doc. Mgr. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D.
Anotace
V originále
Business competencies are very complex, and entrepreneurs' beliefs, actions, and aspirations for their businesses are widely influenced by their sense of values and beliefs. This influences the actions they take, especially in challenging situations. Successful entrepreneurs can accept challenges, learn to make responsible choices, and make sure to weigh all possible outcomes. Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business is an assortment of innovative research on the methods and applications of strategic models for entrepreneurship competency. While highlighting topics including intellectual capital, risk management, and entrepreneurship education, this book is ideally designed for entrepreneurs, business executives, industry professionals, academicians, students, and researchers seeking to reduce the level of failure of entrepreneurial activity within the global business community.