DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Pavla POKORNÁ a Petra KREJČÍ. IS A FINANCIAL LITERACY IMPORTANT FOR A REAL BUSINESS? A CASE STUDY. In Jarmila Zimmermannová, Kateřina Ivanová. International Days of Science 2020 – Economics, Management, Innovation Proceedings of the International Scientific Conference. Olomouc: Moravian Business College Olomouc. s. 69-78. ISBN 978-80-7455-084-3. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název IS A FINANCIAL LITERACY IMPORTANT FOR A REAL BUSINESS? A CASE STUDY
Autoři DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Pavla POKORNÁ a Petra KREJČÍ.
Vydání Olomouc, International Days of Science 2020 – Economics, Management, Innovation Proceedings of the International Scientific Conference, od s. 69-78, 10 s. 2020.
Nakladatel Moravian Business College Olomouc
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7455-084-3
Klíčová slova anglicky Financial literacy;knowledge; competitive advantage; SME
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 12. 4. 2023 09:41.
Anotace
Financial literacy and reaction to solve business problems coming from the external macroenvironment are closely linked together. Here, we explored the financial literacy in a form of expectations that entrepreneur will behave as was recommended. The paper aims to compare a set of expectations (presented by a mixture of knowledge of financial ratios and processes) and their current behaviour. The results are based on primary research (238 respondents) in the Czech Republic. Those findings are presented in the form of “cross-tab” in the form of a correlation matrix. Moreover, the study confirmed a negative relationship related to self-financing activities and a significant role of the cash-flow statement. Based on these results, implications for further research on this topic, as well as implications for practitioners and educators are mentioned.
VytisknoutZobrazeno: 17. 4. 2024 00:48