ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Název česky Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Autoři ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN.
Vydání IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW poster
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky podpůrná opatření, speciální vzdělávací potřeby, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, inkluzivní vzdělávání, běžná škola
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:04.
Anotace
Hlavní cíl našeho výzkumného záměru je analýza podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Dílčí cíle směřují ke zjištění metod a forem výuky v inkluzivní třídě; využití podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy; podmínek, přístupů a strategií ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy; forem spolupráce učitelů a školních poradenských pracovišť. První fáze výzkumného šetření bude probíhat kvantitativní metodou ve formě dotazníku. Do výzkumného vzorku budou zahrnuty školy, kde jsou integrováni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkumné šetření bude realizováno v rámci okresů Břeclav a Přerov, případně Jihomoravského a Olomouckého kraje. V druhé fázi výzkumného šetření bude výzkum prováděn smíšeně, kvantitativní i kvalitativní výzkumnou metodou. Výzkumné nástroje budou před začátkem vlastního výzkumu vyzkoušeny v předvýzkumu. Výzkumné šetření v druhé fázi bude zaměřeno na základní školy v Břeclavi a Přerově, kde se vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. S pedagogy daných žáků budou prováděny polostrukturované rozhovory, které budou navazovat na informace získané z dotazníku v první fázi výzkumného šetření. Další využitou metodou výzkumu bude pozorování, které zaměříme na průběh vyučovací hodiny, metody a strategie využívané při výuce v heterogenní třídě. Dále bude provedena také obsahová analýza školního vzdělávacího programu a individuálních vzdělávacích plánů, kde budou získány další informace o podmínkách vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 19:10