Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{41424, author = {Šimčíková, Kateřina and Viktorin, Jan}, booktitle = {V. Olomoucké speciálněpedagogické dny}, language = {cze}, title = {Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice}, url = {http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2015/10/Program-V-olomoucke-specialnepedagogicke-dny.pdf}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 41424 AU - Šimčíková, Kateřina - Viktorin, Jan PY - 2017 TI - Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice UR - http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2015/10/Program-V-olomoucke-specialnepedagogicke-dny.pdf N2 - Poster prezentuje téma nově nabízených podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy z pohledu Spolkové republiky Německo, konkrétně Baden-Württembergu, ve vztahu k Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví (ICF) a ve srovnání s nově přijatými legislativními opatřeními v České republice. Koncept pro inkluzivní vyučování se dotýká dvou hlavních oblastí: vytvoření společného vyučování v základní škole s účastí všech žáků a vytvoření podpůrných opatření k účinné podpoře všech žáků při společné výuce v inkluzivní škole. Ve spolkové zemi Baden-Württemberg byl vytvořen koncept individuálního doprovodu učení a vývoje (Individuelle Lern- und Entwicklungsbegleitung, ILEB). Individuálním doprovodem učení a vývoje je myšlen doprovod individuálních potřeb a potenciálu mladých lidí se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na profesionální řízení souhry speciálněpedagogické diagnostiky, kooperativního edukativního plánování, individuální vzdělávací nabídky, stanovení výkonů a kontinuálních dokumentů tohoto procesu. V České republice se nově definují stupně podpůrných opatření a jim odpovídající prostředky speciálněpedagogické podpory pro žáky v inkluzivním prostředí. Změny ve školském zákoně vedou k odklonu od postižení/znevýhodnění k dopadům, které postižení nebo znevýhodnění přináší do vzdělání. Nová úprava stanovuje pět stupňů podpory a umožní pomáhat i dětem s menšími problémy, které jsou s takovou podporou schopné chodit i do běžné školy. ER -
ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice. In \textit{V. Olomoucké speciálněpedagogické dny}. 2017.
|