ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice. In V. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice
Název česky Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice
Autoři ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN.
Vydání V. Olomoucké speciálněpedagogické dny, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW poster
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky participace, podpora, ICF, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, inkluzivní škola
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:03.
Anotace
Poster prezentuje téma nově nabízených podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy z pohledu Spolkové republiky Německo, konkrétně Baden-Württembergu, ve vztahu k Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví (ICF) a ve srovnání s nově přijatými legislativními opatřeními v České republice. Koncept pro inkluzivní vyučování se dotýká dvou hlavních oblastí: vytvoření společného vyučování v základní škole s účastí všech žáků a vytvoření podpůrných opatření k účinné podpoře všech žáků při společné výuce v inkluzivní škole. Ve spolkové zemi Baden-Württemberg byl vytvořen koncept individuálního doprovodu učení a vývoje (Individuelle Lern- und Entwicklungsbegleitung, ILEB). Individuálním doprovodem učení a vývoje je myšlen doprovod individuálních potřeb a potenciálu mladých lidí se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na profesionální řízení souhry speciálněpedagogické diagnostiky, kooperativního edukativního plánování, individuální vzdělávací nabídky, stanovení výkonů a kontinuálních dokumentů tohoto procesu. V České republice se nově definují stupně podpůrných opatření a jim odpovídající prostředky speciálněpedagogické podpory pro žáky v inkluzivním prostředí. Změny ve školském zákoně vedou k odklonu od postižení/znevýhodnění k dopadům, které postižení nebo znevýhodnění přináší do vzdělání. Nová úprava stanovuje pět stupňů podpory a umožní pomáhat i dětem s menšími problémy, které jsou s takovou podporou schopné chodit i do běžné školy.
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 01:12