C 2017

Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji

VIKTORIN, Jan

Základní údaje

Originální název

Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji

Název česky

Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji

Název anglicky

Support Measures for Pupils with Special Educational Needs in the Inclusive Environment of Primary Schools in the South Moravian Region

Autoři

VIKTORIN, Jan

Vydání

1. vydání. Brno, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. od s. 171-189, 19 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-210-8915-0

Klíčová slova česky

Podpůrná opatření, inkluzivní vzdělávání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní školy

Klíčová slova anglicky

Support measures, inclusive education, pupils with special educational needs, primary schools

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 8. 2020 17:17, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem výzkumného šetření bylo zjistit počet žáků, kteří využívají podpůrná opatření jednotlivých stupňů na základních školách. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na určení nejčetnějšího druhu postižení či znevýhodnění na základních školách, hlavního zdroje informací pro ředitele o jednotlivých typech postižení či znevýhodnění nebo analyzování úrovně podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z hlediska vybavení a personální kapacity. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Všechny stanovené hypotézy byly na základě získaných výsledků potvrzeny. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.

Anglicky

The aim of the research study was to determine the number of pupils benefiting from the support measures of individual grades in primary schools. On the basis of the main aim were set partial aims, which were mainly focused on identifying the most common type of disability or disadvantage in primary schools, the main source of information for the headmasters about individual types of disability or disadvantage, or analyzing the level of conditions for the education of pupils with special educational needs in terms of equipment and personnel capacity. These aims were based on three hypotheses which were tested in the research study. All determined hypotheses were confirmed on the basis of the obtained results. To achieve the aim of the research study was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design.