VIKTORIN, Jan. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji (Support Measures for Pupils with Special Educational Needs in the Inclusive Environment of Primary Schools in the South Moravian Region). In Horáková, R., Vítková, M. et al. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 171-189. ISBN 978-80-210-8915-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji
Name in Czech Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji
Name (in English) Support Measures for Pupils with Special Educational Needs in the Inclusive Environment of Primary Schools in the South Moravian Region
Authors VIKTORIN, Jan.
Edition 1. vydání. Brno, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. p. 171-189, 19 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
ISBN 978-80-210-8915-0
Keywords (in Czech) Podpůrná opatření, inkluzivní vzdělávání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní školy
Keywords in English Support measures, inclusive education, pupils with special educational needs, primary schools
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Changed: 11/8/2020 17:17.
Abstract
Cílem výzkumného šetření bylo zjistit počet žáků, kteří využívají podpůrná opatření jednotlivých stupňů na základních školách. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na určení nejčetnějšího druhu postižení či znevýhodnění na základních školách, hlavního zdroje informací pro ředitele o jednotlivých typech postižení či znevýhodnění nebo analyzování úrovně podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z hlediska vybavení a personální kapacity. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Všechny stanovené hypotézy byly na základě získaných výsledků potvrzeny. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.
Abstract (in English)
The aim of the research study was to determine the number of pupils benefiting from the support measures of individual grades in primary schools. On the basis of the main aim were set partial aims, which were mainly focused on identifying the most common type of disability or disadvantage in primary schools, the main source of information for the headmasters about individual types of disability or disadvantage, or analyzing the level of conditions for the education of pupils with special educational needs in terms of equipment and personnel capacity. These aims were based on three hypotheses which were tested in the research study. All determined hypotheses were confirmed on the basis of the obtained results. To achieve the aim of the research study was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design.
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:42