VIKTORIN, Jan. Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice. In Bočková, B., Vítková, M. et al. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 71-77. ISBN 978-80-210-8508-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice
Název česky Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice
Název anglicky Using the International Classification of Functioning. Disability and Health for Children and Youth in Special Education
Autoři VIKTORIN, Jan.
Vydání 1. vydání. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. od s. 71-77, 7 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-210-8508-4
Klíčová slova česky Mezinárodní klasifikace funkčních schopností disability a zdraví; děti; mládež; tělesné funkce; tělesné struktury; aktivity; participace; faktory prostředí; osobní faktory
Klíčová slova anglicky International Classification of Functioning Disability and Health; children; youth; body functions; body structures; activites; participation; environmental factors; personal factors
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:26.
Anotace
Kapitola se zaměřuje na Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví (ICF, 2001) a srovnává ji s Mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež (ICF-CY, 2007). Pojem postižení je v ICF chápán jako nadřazený pojmu omezení funkčních schopností člověka a je definován vždy v určitém sociálním kontextu. Cílem klasifikace je poskytnout jednotný a standardizovaný popisný nástroj pro hodnocení komplexního stavu člověka. ICF-CY nabízí koncepční rámec, společný jazyk a terminologii pro záznam problémů projevujících se v kojeneckém věku, dětství a dospívání.
Anotace anglicky
The chapter focuses on the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF, 2001) and compares it with the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Youth (ICF-CY, 2007). The concept of disability according to the ICF is understood as superior to the concept limiting functional capabilities of a person and always defined in a social context. The goal of classification is to provide a unified and standardized descriptive tool for the evaluation of complex condition of a person. ICF-CY offers a conceptual framework, a common language and terminology for record of manifesting problems in infancy, childhood and adolescence.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 10:05