ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In Vrubel, M. a kol. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 19-29. ISBN 978-80-210-8107-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Název česky Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Název anglicky Support Measures for Pupils with Special Educational Needs in Mainstream School
Autoři ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN.
Vydání 1. vydání. Brno, Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích, od s. 19-29, 11 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-210-8107-9
Klíčová slova česky přehledová studie; podpůrná opatření; speciální vzdělávací potřeby; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluzivní vzdělávání; běžná škola
Klíčová slova anglicky literature review; support measures; special educational needs; pupil with special educational needs; inclusive education; mainstream school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:29.
Anotace
Tato přehledová studie analyzuje 10 studií, které se zabývají podpůrnými opatřeními u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Na pokladě výsledků výzkumů českých i zahraničních autorů jsme se rozhodli zaměřit na přístupy pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání, hodnocení efektivity výukových metod, efektivní faktory a podpůrná opatření a na uplatňování inkluzivních principů. Jak z výzkumů vyplynulo, u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami lze uplatnit obecné pedagogické metody za předpokladu, že budou upravovány podle výukových cílů a možností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pedagogové také zdůrazňují důležitost motivace žáků v procesu edukace.
Anotace anglicky
The literature review analysed ten studies and deals with support measures for pupils with special educational needs in mainstream school. Based on the research Czech and foreign authors, we decided to focus on the attitudes of teachers towards inclusive education, evaluation of the effectiveness of teaching methods, effective factors and support measures and application of inclusive principles. According to the researches, we can apply the general pedagogical methods for pupils with special educational needs, provided that those methods are adapted to the teaching objectives and opportunities of pupils with special educational needs. Teachers also stress the importance of motivation of pupils in the process of education.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 08:05