VIKTORIN, Jan. Teacher Assistant in the Inclusive School Environment. The Educational Review, USA. New York: Hill Publishing Group Inc., 2018, roč. 2, č. 6, s. 320-329. ISSN 2575-7938. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.26855/er.2018.06.001.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teacher Assistant in the Inclusive School Environment
Název česky Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy
Autoři VIKTORIN, Jan.
Vydání The Educational Review, USA, New York, Hill Publishing Group Inc. 2018, 2575-7938.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Doi http://dx.doi.org/10.26855/er.2018.06.001
Klíčová slova česky Přehledová studie; asistent pedagoga; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; podpora; inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky Literature Review; Teacher Assistant; Pupil with Special Educational Needs; Support; Inclusive Education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:01.
Anotace
The literature review deals with the issue of a teacher assistant for pupils with special educational needs in the inclusive school environment, especially the preferred level of education of teacher assistants, qualification assumptions, risks associated with improper involvement of assistants in teaching and the quality and intensity of cooperation between a teacher and a teacher assistant. An analysis of selected studies was used according to two basic thematic criteria: a teacher assistant for pupils with special educational needs and the inclusive school environment. The results of the study have shown that the intensive cooperation of a teacher assistant with a teacher, systematic preparation for lessons and a collective evaluation of assistants’ previous work are the most important preconditions for the effective performance. Other factors for the successful teacher assistant’s work are an appropriate level of education, knowledge, helpful approach to pupils, empathy and tolerance.
Anotace česky
Přehledová studie se zabývá problematikou asistentů pedagoga u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy, zejména preferovanou úrovní vzdělání asistentů pedagoga, dalšími důležitými kvalifikačními předpoklady asistentů, riziky spojenými s nevhodným zapojením asistentů ve výuce a kvalitou a intenzitou spolupráce asistenta s učitelem. Byla použita analýza vybraných studií dle dvou základních tematických kritérií: asistent pedagoga u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a inkluzivní prostředí školy. Výsledky studie ukázaly, že soustavná kooperace asistenta s učitelem, společné přípravy na výuku a společné hodnocení dřívější práce asistenta ve vyučování patří mezi nejdůležitější předpoklady pro účelný výkon práce asistenta pedagoga. Dalšími faktory pro efektivní práci asistenta pedagoga jsou odpovídající úroveň vzdělání a vědomostí, vstřícný přístup k žákům, empatie a tolerance.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 19:52