VIKTORIN, Jan a Marie VÍTKOVÁ. Pracovníci školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, roč. 7, č. 1, s. 24-47. ISSN 2585-7363.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pracovníci školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji
Název česky Pracovníci školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji
Název anglicky Staff of School Counselling Center in Inclusive Environment of Mainstream Schools in the South-Moravian Region
Autoři VIKTORIN, Jan a Marie VÍTKOVÁ.
Vydání Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, 2585-7363.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky poradenství; školní poradenské pracoviště; poradenský pracovník; odborný poradce; školní speciální pedagog; školní psycholog
Klíčová slova anglicky counseling; school counseling center; counseling staff; expert advisor; school special educator; school psychologist
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:04.
Anotace
Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat činnosti jednotlivých pracovníků školního poradenského pracoviště ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na analyzování znalosti ředitelů základních škol v oblasti státní úrovně kurikulárních dokumentů (RVP ZV) a školní úrovně kurikulárních dokumentů (ŠVP školy), určení hlavního zdroje informací pro ředitele o jednotlivých typech postižení či znevýhodnění nebo zjištění úrovně spolupráce mezi pedagogy a pracovníky školního poradenského pracoviště. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Všechny stanovené hypotézy byly na základě získaných výsledků potvrzeny. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.
Anotace anglicky
Main objective of the research study was to analyze the activities of the individual staff of the school counseling center in mainstream schools. On the basis of the main objective partial aims were set, which were mainly focused on analyzing the knowledge of the headmasters of primary schools in the area of the state level of curriculum documents (Framework Educational Program for Elementary Education) and the school level of curriculum documents (school educational program of the school), identifying the main source of information for headmasters on individual types of disability or disadvantage, or determining the level of cooperation between teachers and the staff of the school counseling center. These aims were based on three hypotheses which were tested in the research study. All determined hypotheses were confirmed on the basis of the obtained results. To achieve the aim of the research study was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 09:45