FIALOVÁ, Ilona, Simona HALVOVÁ a Jan VIKTORIN. Asistent pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, roč. 7, č. 2, s. 81-95. ISSN 2585-7363.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Asistent pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole v České republice
Název česky Asistent pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole v České republice
Název anglicky Teaching Assistant in the Context of Inclusive Education of Pupils with Special Educational Needs at Primary School in the Czech Republic
Autoři FIALOVÁ, Ilona, Simona HALVOVÁ a Jan VIKTORIN.
Vydání Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, 2585-7363.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky asistent pedagoga; učitel; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluzivní vzdělávání; základní škola; podpůrná opatření
Klíčová slova anglicky teaching assistant; teacher; pupil with special educational needs; inclusive education; primary school; supportive measures
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:13.
Anotace
Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat postavení asistenta pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na zjištění úrovně spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem, zjištění stavu připravenosti asistentů pedagoga k inkluzivní edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a také na realizovaná opatření k úspěšné edukaci těchto žáků. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.
Anotace anglicky
The main aim of the research study was to analyze the position of teaching assistant in the inclusive education of pupils with special educational needs at primary schools. On the basis of the main aim, partial aims were set, which were mainly focused on determining the level of cooperation between teaching assistant and teacher, finding the state of preparedness of the teacher’s assistants for the inclusive education of pupils with special educational needs and on the implemented measures for the successful education of these pupils also. These aims were based on three hypotheses, which were tested in the research study. To achieve the aim of the research study was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 12:42