BARTOŇOVÁ, Miroslava, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN a Marie VÍTKOVÁ. Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa. Online Journal of Primary and Preschool Education. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019, roč. 3, č. 1, s. 1-8. ISSN 2533-7106. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa
Název česky Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa
Název anglicky Extension of the School Counseling Center with the Position of School Special Educator and School Psychologist
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN a Marie VÍTKOVÁ.
Vydání Online Journal of Primary and Preschool Education, Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019, 2533-7106.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Doi http://dx.doi.org/10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1
Klíčová slova česky základní škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; školní poradenské pracoviště; školní speciální pedagog; školní psycholog
Klíčová slova anglicky primary school; pupil with special educational needs; school counseling center; school special educator; school psychologist
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:22.
Anotace
Jedním z nejdůležitějších principů inkluze a inkluzivního vzdělávání je poznání, že všichni žáci mají nějaké nadání, které může být přínosem pro ostatní. Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci projektu „Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků“. Projekt byl zaměřen na zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze, přispěl ke zlepšování vzdělávací praxe formou zvyšování kompetencí škol v oblasti inkluzivního vzdělávání prostřednictvím metodické podpory pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a rozšířením školního poradenského pracoviště o nové pozice. Klíčová aktivita 4 „Podpora školních poradenských pracovišť“ byla orientována na problematiku poradenských pracovníků ve školách. Výzkumné šetření bylo realizováno na sedmi základních školách ve třech krajích České republiky.
Anotace anglicky
One of the most important principles of inclusion and inclusive education is that all pupils have a gift that can be benefit others. The paper presents partial results of the research survey carried out within the project “School for Everyone: Inclusion as the Way for the Effective Education of All Pupils”. The project was focused on increasing the openness of schools in the area of inclusion, contributed to improving educational practice by increasing the competences of schools in the field of inclusive education through methodical support of pedagogical staff working with a heterogeneous group of pupils with special educational needs. The Key Activity 4 “The Support for the School Counseling Centers” focused on the issue of school specialist. The research survey was carried out at seven primary schools in three regions of the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 13:29