Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{41447, author = {Doležalová, Eva and Viktorin, Jan}, article_location = {Prešov}, article_number = {2}, keywords = {inclusion; inclusive education; student with special educational needs; health disadvantage; chronic disease; epilepsy}, language = {cze}, issn = {2585-7363}, journal = {Štúdie zo špeciálnej pedagogiky}, title = {Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním}, url = {https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf}, volume = {8}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 41447 AU - Doležalová, Eva - Viktorin, Jan PY - 2019 TI - Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním JF - Štúdie zo špeciálnej pedagogiky VL - 8 IS - 2 SP - 65-78 EP - 65-78 PB - Vydavateľstvo Prešovskej univerzity SN - 25857363 KW - inclusion KW - inclusive education KW - student with special educational needs KW - health disadvantage KW - chronic disease KW - epilepsy UR - https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf N2 - Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na zjištění, zda se respondenti již setkali s osobou s chronickým onemocněním, do jaké míry ovlivňuje postoj respondentů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním jejich věk a jakým způsobem získává česká veřejnost informace o inkluzivním vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce. Výběrový soubor byl tvořen 774 respondenty, kteří měli zájem participovat na výzkumném šetření. Analýzou názorů české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním bylo zjištěno, že většina veřejnosti se již setkala s dítětem s chronickým onemocněním, ale zároveň nedisponuje znalostí pojmu žák se zdravotním znevýhodněním. Záporný postoj a s ním související nesouhlas s inkluzivním vzděláváním se objevuje zejména u starší části populace; česká veřejnost získává nejvíce informací o inkluzivním vzdělávání z internetu. ER -
DOLEŽALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. \textit{Štúdie zo špeciálnej pedagogiky}. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč.~8, č.~2, s.~65-78. ISSN~2585-7363.
|