KOCOURKOVÁ, Vladimíra a Kamil JANIŠ. Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje. Paidagogos. Olomouc: Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2020, roč. 2020, č. 1, s. 5 - 33. ISSN 1213-3809.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje
Název česky Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje
Název anglicky Media literacy of preschool children and its perception by kindergarten teachers in the Moravian-Silesian region
Autoři KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Kamil JANIŠ (203 Česká republika).
Vydání Paidagogos, Olomouc, Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2020, 1213-3809.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW strana, kde je dostupný plný text příspěvku domovská stránka vědeckého časopisu
Kód RIV RIV/47813059:19510/20:A0000262
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky média; mediální gramotnost; mediální kompetence; předškolní výchova; mateřská škola; primární prevence rizikového chování
Klíčová slova anglicky media; media literacy; media competence; preschool education; kindergarten; primary prevention of risky behavior
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D., učo 50549. Změněno: 31. 3. 2021 22:03.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na oblast mediální gramotnosti dětí předškolního věku, konkrétně na oblast její podpory a rozvíjení. Na dané téma se dívá z pohledu jeho významnosti a potřebnosti. Příspěvek upřesňuje chápání vybraných klíčových pojmů a vztahů mezi nimi. Prezentuje představu o klíčových kompetencích dětí předškolního věku v této oblasti. Uvádí dílčí výsledky výzkumu zaměřené na vnímání tohoto tématu pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje.
Anotace anglicky
This paper is focused on the area of media literacy of preschool children, specifically on the area of its support and development. The paper looks at the topic in terms of its importance and necessity. The paper clarifies the understanding of selected key terms and relationships between them. It presents an idea of the key competences of preschool children in this area. It presents partial results of research focused on the perception of this topic by kindergarten teachers of the Moravian-Silesian Region.
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 11:20