ZAPLETALOVÁ, Šárka a Radka BAUEROVÁ. The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises. In Soukupová Nikola. Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM Business Cycles – more than Economic Phenomena. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice. s. 150-154. ISBN 978-80-7394-824-5. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises
Autoři ZAPLETALOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí) a Radka BAUEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání České Budějovice, Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM Business Cycles – more than Economic Phenomena, od s. 150-154, 5 s. 2020.
Nakladatel University of South Bohemia in České Budějovice
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19520/20:A0000178
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7394-824-5
Klíčová slova anglicky strategic planning; strategy; business success; retail enterprises; strategic decisions;
Změnil Změnila: Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D., učo 49931. Změněno: 1. 2. 2021 14:55.
Anotace
Organizations everywhere, of all types and sizes, are under constant pressure to improve their business performance. Strategic planning consists of integrated decisions, ac-tions or plans that will help to achieve target goals. In this research study, strategic planning was investigated as factor influencing the business success of retail enterprises. The objective of the paper is to investigate the effect of strategic planning of Czech retail enterprises on their business success. The strategic planning in Czech retail enterprises has been researched with the method of oral questioning, and the main instrument was a questionnaire.The sample consisted of 362 Czech retail enterprises which are located in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 13:43