DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Online. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 106 s. ISBN 978-80-7510-423-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Název česky Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Název anglicky Approaches and Strategies in the Education of Pupils with Specific Learning Disabilities in Mainstream Primary Schools
Autoři DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN.
Vydání 1. vyd. Opava, 106 s. 2020.
Nakladatel Slezská univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW odborná kniha
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-7510-423-6
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; žák se specifickými poruchami učení; klasifikace specifických poruch učení; pedagogové; podpůrná opatření; přístupy a strategie ve vzdělávání; participující školské subjekty; vzdělávací proces
Klíčová slova anglicky inclusive education; pupil with specific learning disabilities; classification of specific learning disabilities; teachers; supportive measures; approaches and strategies in education; participating school subjects; educational process
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:57.
Anotace
Předkládaná monografie se zabývá zjištěním a analýzou přístupů využívaných při edukaci žáků se specifickými poruchami učení v inkluzivním prostředí základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky se specifickými poruchami učení v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné cíle a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány data z dotazníků vlastní konstrukce, které jsou zpracovány pomocí tabulek. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení stanovených hypotéz, závěry výzkumného šetření a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Anotace anglicky
The presented monography deals with the identification and analysis of approaches used in the education of pupils with specific learning disabilities in the inclusive environment of primary schools. The theoretical part focuses on pupils with specific learning disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, research goals and the used methodology of the research survey. The research analyses data from self-designed questionnaires, which are processed using tables. The final subchapters contain an evaluation of the established hypotheses, the conclusions of the research survey and recommendations for special pedagogical theory and practice.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 15:12