RYLKOVÁ, Žaneta a Šárka ČEMERKOVÁ. Personality Assumptions and Attitudes Towards Business. In Jarmila Šebestová. Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business. Spojené státy: IGI Global. s. 59-72, 13 s. ISBN 978-1-7998-2714-6. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Personality Assumptions and Attitudes Towards Business
Autoři RYLKOVÁ, Žaneta a Šárka ČEMERKOVÁ.
Vydání Spojené státy, Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business, od s. 59-72, 13 s. 2020.
Nakladatel IGI Global
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 21100 2.11 Other engineering and technologies
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-1-7998-2714-6
Klíčová slova anglicky Desire for Freedom; Desire for Success; Appetite for Risk-Taking; Organizational Skills
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Žaneta Rylková, Ph.D., učo 17849. Změněno: 11. 2. 2021 07:21.
Anotace
The chapter deals with factors that may affect the willingness to do business. Factors such as business economics knowledge, desire for freedom and success, appetite for risk-taking and organizational skills are examined as the pillars of potential businesses. Analysis of the factors shows the influence on the business establishment. The chapter is based on primary data collection from a recent survey from the Czech Republic and on comparison with international resources focused on aspects which influence the business establishment. The results indicated relationships between above-mentioned factors and their effects on the business establishment. Implications of these results, as well as directions for future research, are discussed.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 16:11