C 2020

Personality Assumptions and Attitudes Towards Business

RYLKOVÁ, Žaneta a Šárka ČEMERKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Personality Assumptions and Attitudes Towards Business

Autoři

RYLKOVÁ, Žaneta a Šárka ČEMERKOVÁ

Vydání

Spojené státy, Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business, od s. 59-72, 13 s. 2020

Nakladatel

IGI Global

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

21100 2.11 Other engineering and technologies

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-1-7998-2714-6

Klíčová slova anglicky

Desire for Freedom; Desire for Success; Appetite for Risk-Taking; Organizational Skills

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2021 07:21, Ing. Žaneta Rylková, Ph.D.

Anotace

V originále

The chapter deals with factors that may affect the willingness to do business. Factors such as business economics knowledge, desire for freedom and success, appetite for risk-taking and organizational skills are examined as the pillars of potential businesses. Analysis of the factors shows the influence on the business establishment. The chapter is based on primary data collection from a recent survey from the Czech Republic and on comparison with international resources focused on aspects which influence the business establishment. The results indicated relationships between above-mentioned factors and their effects on the business establishment. Implications of these results, as well as directions for future research, are discussed.