J 2020

Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983

HOCHEL, Marian

Základní údaje

Originální název

Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983

Název česky

Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983

Název anglicky

Tax For Modernity – Circumstances of Final Acceptance and Public Opening of the Pavilion for Reiner’s Fresco in Duchcov Chateau Garden in the Years 1982–1983

Autoři

HOCHEL, Marian (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Monumentorum Custos 2019. Časopis pro památky severozápadních Čech, 2020, 1803-781X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19240/20:A0000736

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Klíčová slova česky

pavilon; Reinerova freska; Duchcov; kolaudace; 1982-1983

Klíčová slova anglicky

Pavilion; Reiner's Fresco; Duchcov; Final Approval; 1982-1983

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2021 12:59, PhDr. Marian Hochel, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek prezentuje výsledky výzkumu archivních pramenů dokumentujících okolnosti kolaudace pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově a jeho otevření pro veřejnost v letech 1982–1983. Analyzuje diskusi i limity tohoto zpřístupnění a zhodnocuje vztah barokní památky transferované v moderní architektuře k příslušnému místu paměti v kolektivní paměti regionu.

Anglicky

The paper summarizes the results of research into archival sources documenting the circumstances of the approval of the Pavilion for Reiner's fresco in the chateau garden in Duchcov and its opening to the public in 1982–1983. It analyzes the discussion and the limits of this access and evaluates the relationship of the Baroque monument transferred in modern architecture to the relevant place of memory in the collective memory of the region.