DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Percepčně-motorické schopnosti u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 1, s. 41-53. ISSN 2585-7363.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Percepčně-motorické schopnosti u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením
Název česky Percepčně-motorické schopnosti u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením
Název anglicky Perceptual-Motor Skills in Children and Pupils with Mild Intellectual Disabilities
Autoři DOSTALOVÁ, Eva (203 Česká republika) a Jan VIKTORIN (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, 2585-7363.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19510/21:A0000271
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky přehledová studie; percepčně-motorické schopnosti; lehké mentální postižení; děti; žáci
Klíčová slova anglicky literature review; perceptual motor skills; mild intellectual disability; children; pupils
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:58.
Anotace
Přehledová studie analyzuje osm odborných statí, jež se soustředí na problematiku percepčně-motorických schopností u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením. U dětí a žáků s lehkým mentálním postižením se objevují deficity v percepčně-motorických schopnostech. Deficity adaptivních a intelektových schopností u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením mohou být výraznější (především kvůli jejich konceptuálním a abstraktním důvodům) než jejich relativní deficity percepčně-motorických schopností. Posílení percepčně-motorických schopností u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením se stává cílem intenzivních školních intervencí coby prostředku ke zmírnění problémů v adaptivním působení.
Anotace anglicky
The literature review analyzes eight specialized papers, which are focused on issues of perceptual motor skills in children and pupils with mild intellectual disabilities. Children and pupils with mild intellectual disabilities have deficits in perceptual motor skills. The deficits of adaptive and intellectual skills of children and pupils with mild intellectual disabilities may be more pronounced (mainly because of their conceptual and abstract reasons) than their relative deficits of perceptual motor skills. Strengthening the perceptual motor skills of children and pupils with mild intellectual disabilities becomes the target of intensive school interventions as a means of alleviating problems in adaptive functioning.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 15:04