KLEPEK, Martin a Daniel KVÍČALA. HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?. Online. In Marketing Identity. Marketing Identity. 8. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2021, s. 248-256. ISSN 1339-5726.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?
Název česky Jak Covid-19 ovlivnil zákaznickou loajalitu v e-commerce?
Autoři KLEPEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Daniel KVÍČALA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 8. vyd. Trnava, Marketing Identity, od s. 248-256, 9 s. 2021.
Nakladatel Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/47813059:19520/21:A0000298
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISSN 1339-5726
Klíčová slova anglicky Consumer Behaviour; E-Commerce; E-Shop; Loyalty; Online Consumer Behaviour; Pareto Rule;
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 11. 4. 2023 22:07.
Anotace
Consumer loyalty is a broad and important topic for marketers around the world for centuries. With the pandemic situation in Europe and the world the ultimate question arises. How the changes in consumer behaviour were projected into loyalty measures? Since e-commerce experienced dramatic shifts during COVID19 crisis, we picked online shopping loyalty behaviour for our investigation. We used customer data from e-shop from more than thirteen thousand people and compared loyalty behaviour before and during a pandemic situation. Our data shows changes in loyalty in form of the number of transactions made by 20% of most loyal customers as well as in profitability of the same 20% most loyal customers. Moreover, we again support the evidence that the Pareto 80/20 rule does not apply to ecommerce and the proportion is more or less around 60% maximum.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 00:51