D 2021

HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?

KLEPEK, Martin a Daniel KVÍČALA

Základní údaje

Originální název

HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?

Název česky

Jak Covid-19 ovlivnil zákaznickou loajalitu v e-commerce?

Autoři

KLEPEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Daniel KVÍČALA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

8. vyd. Trnava, Marketing Identity, od s. 248-256, 9 s. 2021

Nakladatel

Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19520/21:A0000298

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISSN

Klíčová slova anglicky

Consumer Behaviour; E-Commerce; E-Shop; Loyalty; Online Consumer Behaviour; Pareto Rule;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2023 22:07, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

Consumer loyalty is a broad and important topic for marketers around the world for centuries. With the pandemic situation in Europe and the world the ultimate question arises. How the changes in consumer behaviour were projected into loyalty measures? Since e-commerce experienced dramatic shifts during COVID19 crisis, we picked online shopping loyalty behaviour for our investigation. We used customer data from e-shop from more than thirteen thousand people and compared loyalty behaviour before and during a pandemic situation. Our data shows changes in loyalty in form of the number of transactions made by 20% of most loyal customers as well as in profitability of the same 20% most loyal customers. Moreover, we again support the evidence that the Pareto 80/20 rule does not apply to ecommerce and the proportion is more or less around 60% maximum.