D 2021

Lidské zdroje a jejich vliv na výkonnost v gastronomii a hotelnictví v ČR

MOTYČKA, Michal

Základní údaje

Originální název

Lidské zdroje a jejich vliv na výkonnost v gastronomii a hotelnictví v ČR

Název anglicky

Human Resources and their Influence on performance in gastronomy and hotel Industryin the Czech Republic

Autoři

MOTYČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

9. vyd. Karviná, Mezinárodní vědecká konference - Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu, od s. 134-143, 10 s. 2021

Nakladatel

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/21:A0000841

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7510-462-5

Klíčová slova česky

řízení pracovního výkonu; odměna; motivace; upselling; participace na tržbě

Klíčová slova anglicky

work performance management;reward;motivation;upselling;revenue participation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2022 20:12, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.

Anotace

V originále

V minulosti byl proveden dotazníkový průzkum, jehož cílem bylo zjistit, zda a do jaké míry je proces řízení pracovního výkonu využíván v hotelnictví v České republice, jak na něj zaměstnanci nahlížejí a která zlepšení by uvítali. Výsledky odhalily, že většina hotelů v České republice nevyužívá řízení pracovního výkonu jako kontinuální proces. Zpravidla hodnotí zaměstnance; často nejsou stanoveny cíle pro další období a dosažení cílů nemá dopad na odměňování pracovníků. Většina zaměstnanců by jako součást odměny uvítala participaci na tržbách, motivačně-prodejní soutěže a možnost upsellingu. Spolu s propracovaným systémem výhod by mohl zajistit spokojené zaměstnance.

Anglicky

In past, a questionnaire survey was done to find out whether and to what extent the process of work performance management is used in the hotel industry in the Czech Republic, how the employees view the process and what possible improvements they would welcome. The results revealed that most of the hotels in the Czech Republic do not use work performance management as a continuous process. They usually evaluate employees; often do not set the goals for next period and reach goals do not have impact on worker remuneration. Most of the employees would appreciate participation on revenue, sales-motivation competitions and upselling opportunities as a part remuneration system. Together with sophisticated system of benefits could ensure satisfied employees.