2021
Lidské zdroje a jejich vliv na výkonnost v gastronomii a hotelnictví v ČR
MOTYČKA, MichalZákladní údaje
Originální název
Lidské zdroje a jejich vliv na výkonnost v gastronomii a hotelnictví v ČR
Název anglicky
Human Resources and their Influence on performance in gastronomy and hotel Industryin the Czech Republic
Autoři
MOTYČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
9. vyd. Karviná, Mezinárodní vědecká konference - Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu, od s. 134-143, 10 s. 2021
Nakladatel
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/21:A0000841
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7510-462-5
Klíčová slova česky
řízení pracovního výkonu; odměna; motivace; upselling; participace na tržbě
Klíčová slova anglicky
work performance management;reward;motivation;upselling;revenue participation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2022 20:12, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
V originále
V minulosti byl proveden dotazníkový průzkum, jehož cílem bylo zjistit, zda a do jaké míry je proces řízení pracovního výkonu využíván v hotelnictví v České republice, jak na něj zaměstnanci nahlížejí a která zlepšení by uvítali. Výsledky odhalily, že většina hotelů v České republice nevyužívá řízení pracovního výkonu jako kontinuální proces. Zpravidla hodnotí zaměstnance; často nejsou stanoveny cíle pro další období a dosažení cílů nemá dopad na odměňování pracovníků. Většina zaměstnanců by jako součást odměny uvítala participaci na tržbách, motivačně-prodejní soutěže a možnost upsellingu. Spolu s propracovaným systémem výhod by mohl zajistit spokojené zaměstnance.
Anglicky
In past, a questionnaire survey was done to find out whether and to what extent the process of work performance management is used in the hotel industry in the Czech Republic, how the employees view the process and what possible improvements they would welcome. The results revealed that most of the hotels in the Czech Republic do not use work performance management as a continuous process. They usually evaluate employees; often do not set the goals for next period and reach goals do not have impact on worker remuneration. Most of the employees would appreciate participation on revenue, sales-motivation competitions and upselling opportunities as a part remuneration system. Together with sophisticated system of benefits could ensure satisfied employees.