BORSEKOVÁ, Kamila, Anna VAŇOVÁ, Janka ŠÚROVÁ, Pavol KRÁĽ, Kamila TUREČKOVÁ, Jan NEVIMA a Stanislav MARTINÁT. The Nexus between Creative Actors and Regional Development. LAND. MDPI, roč. 10(3), č. 276, s. 0-18, 18 s. ISSN 2073-445X. doi:10.3390/land10030276. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Nexus between Creative Actors and Regional Development
Autoři BORSEKOVÁ, Kamila (703 Slovensko, garant), Anna VAŇOVÁ (703 Slovensko), Janka ŠÚROVÁ (703 Slovensko), Pavol KRÁĽ (703 Slovensko), Kamila TUREČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan NEVIMA (203 Česká republika, domácí) a Stanislav MARTINÁT (203 Česká republika).
Vydání LAND, MDPI, 2021, 2073-445X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50702 Urban studies
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19520/21:A0000214
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Doi http://dx.doi.org/10.3390/land10030276
UT WoS 000633820600001
Klíčová slova anglicky creativity; creative actors; criteria matrix; regional development; Slovakia
Štítky impakt
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 11. 4. 2022 13:51.
Anotace
The paper aims to deepen our understanding of the relationship and the impact of creative actors on regional development and investigates the nexus between them. The novelty of the paper lies in constructing an original criteria matrix of creative actors’ indicators which might serve as a basis for further research and policy implications. The original criteria matrix consists of two groups of indicators measuring the creative people and creative capital in the region, their mutual relationships and impact on regional development. We found that creative actors are not distributed equally across the regions in Slovakia. The strong dominance of the region with the capital city (Bratislava) was detected. We also discovered a strong direct positive relationship between representatives of the creative people and a strong direct relationship between the creative people and the emergence of small and medium enterprises (SMEs).
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 06:51