J 2021

Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic

BARTÓK, Ottó, Vratislav KOZÁK a Radka BAUEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic

Název česky

Online nakupování potravin: pohled zákazníků z České republiky

Autoři

BARTÓK, Ottó (203 Česká republika, garant), Vratislav KOZÁK (203 Česká republika) a Radka BAUEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

EQUILIBRIUM. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. Torun, INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2021, 1689-765X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19520/21:A0000223

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

UT WoS

000707650000009

Klíčová slova česky

potraviny; e-shop; zákazník; chování; online nakupování potravin

Klíčová slova anglicky

grocery; e-shop; customer; behaviour; online grocery shopping

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2022 20:58, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

Online shopping is becoming popular among most customers thanks to quickness and easy shopping, and also due the COVID pandemic. Companies are aware of the great interest of customers and, as a consequence, e-commerce is expanding. There has been a significant increase in online grocery purchases due to economic growth in the past few years. Online shopping attracts a lot of research interest, individual authors and this is a widely dis-cussed topic. It should be borne in mind that online purchasing of food has its own peculiarities compared to the segment of electronics or fashion from the perspective of everyday needs.

Česky

Nakupování online se stává oblíbeným u většiny zákazníků díky rychlosti a snadnosti nákupu a také díky pandemii COVID. Společnosti si uvědomují velký zájem zákazníků, a proto se elektronické obchodování rozšiřuje. V posledních několika letech došlo díky hospodářskému růstu k výraznému nárůstu nákupů potravin online. Nakupování online přitahuje velký zájem výzkumníků, jednotlivých autorů a jedná se o široce diskutované téma. Je třeba mít na paměti, že online nákup potravin má z hlediska každodenních potřeb svá specifika ve srovnání se segmentem elektroniky nebo módy.