2021
Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic
BARTÓK, Ottó, Vratislav KOZÁK a Radka BAUEROVÁZákladní údaje
Originální název
Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic
Název česky
Online nakupování potravin: pohled zákazníků z České republiky
Autoři
BARTÓK, Ottó (203 Česká republika, garant), Vratislav KOZÁK (203 Česká republika) a Radka BAUEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
EQUILIBRIUM. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. Torun, INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2021, 1689-765X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/21:A0000223
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
UT WoS
000707650000009
Klíčová slova česky
potraviny; e-shop; zákazník; chování; online nakupování potravin
Klíčová slova anglicky
grocery; e-shop; customer; behaviour; online grocery shopping
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2022 20:58, Miroslava Snopková
V originále
Online shopping is becoming popular among most customers thanks to quickness and easy shopping, and also due the COVID pandemic. Companies are aware of the great interest of customers and, as a consequence, e-commerce is expanding. There has been a significant increase in online grocery purchases due to economic growth in the past few years. Online shopping attracts a lot of research interest, individual authors and this is a widely dis-cussed topic. It should be borne in mind that online purchasing of food has its own peculiarities compared to the segment of electronics or fashion from the perspective of everyday needs.
Česky
Nakupování online se stává oblíbeným u většiny zákazníků díky rychlosti a snadnosti nákupu a také díky pandemii COVID. Společnosti si uvědomují velký zájem zákazníků, a proto se elektronické obchodování rozšiřuje. V posledních několika letech došlo díky hospodářskému růstu k výraznému nárůstu nákupů potravin online. Nakupování online přitahuje velký zájem výzkumníků, jednotlivých autorů a jedná se o široce diskutované téma. Je třeba mít na paměti, že online nákup potravin má z hlediska každodenních potřeb svá specifika ve srovnání se segmentem elektroniky nebo módy.