KOPŘIVOVÁ, Veronika a Radka BAUEROVÁ. Marketplace behaviour: who are the Czech Millennials? Forum Scientiae Oeconomia. Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, roč. 9, č. 3, s. 43-57. ISSN 2300-5947. doi:10.23762/FSo_VoL9_no. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Marketplace behaviour: who are the Czech Millennials?
Autoři KOPŘIVOVÁ, Veronika (703 Slovensko, garant, domácí) a Radka BAUEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Forum Scientiae Oeconomia, Dąbrowa Górnicza, Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, 2021, 2300-5947.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Webová adresa ukazující na text publikace
Kód RIV RIV/47813059:19520/21:A0000225
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Doi http://dx.doi.org/10.23762/FSo_VoL9_no
Klíčová slova anglicky Consumer behaviour; exploratory factor analysis; marketing communications; Millennials
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 21. 4. 2022 13:20.
Anotace
One of the basic pillars of properly set up marketing communication is customer orientation - defining their essentials and preferences. As such, there is a need to detect the characteristics influencing the purchase decisions of consumers, especially Millennials as the cur-rent most valuable customer group for most companies. This paper therefore deals with the identification of characteristics determining the Millennial generation on the Czech market. Within the theoretical discussion, the basic background of segmentation and the Millenni-als are described.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 11:22