BROŽOVSKÁ ONDERKOVÁ, Jana. Richtungsstreit a názory na poslání veřejných knihoven v meziválečném Československu. In GĘBOŁYS, Zdisław; WODNIAK, Katarzyna. Wókoł „Katechizmu bibliotheki“ Paula Ladewiga 2. Bydgoszcz: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. s. 73-87, 407 s. ISBN 978-83-8018-356-8. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Richtungsstreit a názory na poslání veřejných knihoven v meziválečném Československu.
Název anglicky Richtungsstreit and opinions on the mission of public libraries in the interwar Czechoslovakia
Autoři BROŽOVSKÁ ONDERKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bydgoszcz, Wókoł „Katechizmu bibliotheki“ Paula Ladewiga 2. od s. 73-87, 407 s. 2021.
Nakladatel Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19240/21:A0000854
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-83-8018-356-8
Klíčová slova česky 1918–1938, Československo, Německo, veřejné knihovnictví, vzdělávání dospělých, Paul Ladewig, Walter Hofmann
Klíčová slova anglicky 1918–1938;Czechoslovakia;Germany;public librarianship;adult education;Paul Ladewig;Walter Hofmann
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Brožovská Onderková, Ph.D., učo 26705. Změněno: 10. 1. 2024 17:51.
Anotace
Příspěvek se věnuje názorům na poslání knihovny jako prostředku lidové a národní výchovy v českých zemích v průběhu 19. století. Stěžejní část příspěvku se zaměřuje na veřejné knihovny období 1918-1938 v Československu a sleduje diskusi knihovníků o roli knihy jako výchovného prostředku.
Anotace anglicky
The paper focuses on the role of the library as a means of adult and national education in the Czech lands during the 19th century. The main part of the paper focuses on the public libraries in Czechoslovakia between 1918–1938. The paper follows the librarians’ discussion about the role of the book as an educational instrument.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 13:46