BOTLÍKOVÁ, Milena. Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu. Online. In V. Klímová; V. Žítek. International Colloquium on Regional Sciences. XXIV. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2021, s. 301-307. ISBN 978-80-210-9896-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-37.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu
Název česky Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu
Název anglicky Attitudes of generations to fish farming in the context of tourism
Autoři BOTLÍKOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání XXIV. Brno, International Colloquium on Regional Sciences, od s. 301-307, 7 s. 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50701 Cultural and economic geography
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19240/21:A0000963
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-210-9896-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-37
Klíčová slova česky cestovní ruch; rybářství; postoje; generace YZ
Klíčová slova anglicky tourism; fisheries; attitudes; generation YZ
Štítky čeká na indexaci WoS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti DG18P02OVV057, projekt VaV.
Změnil Změnila: Ing. Pavla Víchová, učo 45388. Změněno: 27. 4. 2022 10:45.
Anotace
Cílem článku bylo identifikovat úroveň asociace mezi rybnikářstvím a vybranými atributy, zejména z oblasti turismu, tradic nebo základních funkcí rybníků mezi generacemi, prioritně generacemi YZ. Dále bylo cílem ověřit, zda existují statisticky významné rozdíly mezi asociacemi generací pomocí testu Kruskal - Wallis. Analýza dotazníkového šetření ukázala, že vazba mezi rybnikařením a vybranými atributy s nadcházejícími generacemi klesá. Více než cestovním ruchem si mladá generace vybavuje rybníky s tradičními vánočními svátky, ryby na talíři s rybnikářstvím. Tyto nové generace (YZ) budou tvořit významný segment cestovního ruchu. Pro rozvoj rybářské turistiky je nutné identifikovat povědomí o rybářství, vytvářet produkty a komunikační strategie šité na míru těmto generacím, podporovat spolupráci s influencery, využívat Facebook, Instagram nebo stimulovat poptávku pomocí rybí gastronomie a výlovů rybníků, které jsou mladší generaci nejblíže.
Anotace anglicky
The aim of the article was to identify the level of association between fishing and selected attributes, especially from the field from tourism, traditions or basic functions of ponds, especially the between generation of YZ. Furthermore, the aim was to verify whether there are statistically significant differences between the associations of generations using the Kruskal - Wallis test. The analysis of the questionnaire survey showed that the connection between fish farming and selected attributes with the coming generations is decreasing. More than tourism, the young generation recalls ponds with traditional Christmas holidays, fish on a plate with fishing ponds. These new generations (YZ) will form a significant segment of tourism. For the development of fishing tourism, it is necessary to create products and communication strategies tailored to these generations, cooperate with influencers, use Facebook, Instagram or stimulate demand with the help of fish gastronomy and catch, which are closest to the younger generation.
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 11:48