2021
Specifika řízení lidských zdrojů v době covidové.
STUCHLÍKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Specifika řízení lidských zdrojů v době covidové.
Název česky
Specifika řízení lidských zdrojů v době covidové.
Název anglicky
Specifics of human resources management in the covid period
Autoři
STUCHLÍKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
9. vyd. Karviná, Mezinárodní vědecká konference – Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu, od s. 183-193, 11 s. 2021
Nakladatel
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19240/21:A0000893
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7510-461-8
Klíčová slova česky
dopady pandemie; motivace pracovníků; podniky cestovního ruchu; řízení lidských zdrojů
Klíčová slova anglicky
pandemic impacts; worker motivation; tourism companies; human resources management
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2022 21:06, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
V originále
Dlouhodobě nepříznivá situace způsobená výskytem COVID-19 zásadně ovlivnila firmy a organizace rovněž v oblasti řízení lidských zdrojů. Podniky napříč všemi odvětvími se musely rychle přizpůsobit novým podmínkám. Cílem příspěvku je stručné zmapování aktuální situace v personální oblasti, a to jak v obecné rovině, tak na příkladech podniků cestovního ruchu, zejména pak stravovacích, ubytovacích a lázeňských zařízení. Využita byla především sekundární data získaná z veřejně dostupných zdrojů. Podstatné je zjištění, že dopady pandemie nejsou v personální oblasti pouze negativní. Příspěvek obsahuje mimo jiné doporučení, jak využít dobu krize k rozvoji pracovníků a posílení jejich motivace.
Anglicky
The long-term adverse situation caused by the occurrence of COVID-19 has fundamentally affected companies and organisations also in the field of human resources management. Businesses across all sectors had to adapt quickly to the new conditions. The aim of the contribution is to briefly map the current situation in the staff area, both in general terms and in the examples of tourism enterprises, in particular catering, accommodation and spa facilities. Secondary data obtained from publicly available sources were primarily used. The bottom line is that the impacts of a pandemic are not only negative in the personnel field. The contribution includes recommendations on how to use times of crisis to develop workers and strengthen their motivation.