VIKTORIN, Jan. Creativity in Children and Pupils With Dyslexia. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2021, roč. 10, č. 2, s. 15-34. ISSN 2543-7585.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creativity in Children and Pupils With Dyslexia
Autoři VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Multidisciplinary Journal of School Education, Krakow, Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2021, 2543-7585.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19510/21:A0000331
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova anglicky literature review; creativity; dyslexia; originality of thinking; positive aspects
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 29. 12. 2021 09:52.
Anotace
This literature review analyzes ten specialized papers which focus on the issue of higher creativity among children and pupils with dyslexia. The aim of the article is to determine the level of creativity in this group, what may might affect the level of creativity among them, and whether there are significant differences in some areas between children and pupils with dyslexia and intact (typically developed) children and pupils. In connection with dyslexia, its possible advantages – and not only disadvantages – are beginning to be discussed, which are developing in the context of possible shortcomings. In children and pupils with dyslexia, increased creative potential and excellent visualization skills have been reported. Based on foreign research, a significantly higher level of creativity was not clearly demonstrated in children and pupils with dyslexia in comparison with intact children and pupils.
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 03:40