J 2021

Advantages and Disadvantages of Online Teaching and Learning Business English Based on a Survey Conducted among SBA Students

HEINZ, Krystyna a Martina CHYLKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Advantages and Disadvantages of Online Teaching and Learning Business English Based on a Survey Conducted among SBA Students

Autoři

HEINZ, Krystyna (203 Česká republika, domácí) a Martina CHYLKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

CASALC Review, Centrum jazykového vzdělávání MU, 2021, 1804-9435

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19520/21:A0000247

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Klíčová slova anglicky

competence; computer skill; internet skill; online education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 12. 2021 09:59, Mgr. Martina Chylková

Anotace

V originále

The article presents results of a survey conducted using the method of the Seman- tic Differential among students of Business English at School of Business Administration in Karviná, Silesian University in Opava, related to respondents’ attitudes to advantages and disadvantages of online learning during the βirst part of the Coronavirus pandemic. Students’ answers have shown the lack of unanimous responses, which indicates the fact that they were not able to evaluate the situation in a distinct way placing their answers mainly in the middle of the offered spectrum. The authors of the article especially appreciate the data collected in the two last questions as they can contribute to optimization of online learning and teaching in the future.