PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. Positive Impact of the Snoezelen Concept on Children and Pupils with Health Disabilities. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2021, roč. 7, č. 1, s. 11-33. ISSN 2464-5877.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Positive Impact of the Snoezelen Concept on Children and Pupils with Health Disabilities
Autoři PIPEKOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, domácí) a Jan VIKTORIN (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Social Pathology and Prevention, Opava, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2021, 2464-5877.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19510/21:A0000338
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova anglicky literature review; Snoezelen; pupil with intellectual disability; pupil with autism spectrum disorder; pupil with multiple disabilities; special primary school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 10. 1. 2022 13:05.
Anotace
The literature review analyses 17 diploma theses which focus on the educational possibilities of using the Snoezelen concept in children and pupils with moderate, severe, and profound intellectual disabilities, multiple disabilities, autism spectrum disorder, and pupils with hearing impairment. Snoezelen is the name given to approaches, strategies, and special pedagogical support, implemented through various methods, techniques, and means to activate development, stimulate interest, motivate cognition, and mediate personal experience in people of different ages, but especially in children and pupils with multiple disabilities of different aetiology or causality. The results of the literature review clearly demonstrate the sustainability and high level of use of the Snoezelen concept in the education of pupils with severe disabilities in special schools, under the guidance of fully competent special educators during the period of compulsory education.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 20:23