D 2021

Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z?

BAUEROVÁ, Radka a Lucie VAVRUŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z?

Vydání

Trnava, od s. 15-25, 11 s. 2021

Nakladatel

Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-572-0220-2

ISSN

Klíčová slova anglicky

Consumer Behaviour; Generation Z; Grocery shopping; Retailing
Změněno: 21. 1. 2022 12:53, Ing. Radka Bauerová, Ph.D.

Anotace

V originále

The acceleration of online grocery shopping in recent years shows the widening acceptance of this way of shopping for grocery. Despite the fact that millennials are among the largest customer segment in this area, companies should not only focus on them, but also start strategically targeting the emerging generation of shoppers known as Generation Z. Therefore, the aim of this paper is to explore the potential of online grocery shopping among Generation Z and identify the most significant factors influencing the online retailer choice of these potential customers.