2021
Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z?
BAUEROVÁ, Radka a Lucie VAVRUŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z?
Autoři
Vydání
Trnava, od s. 15-25, 11 s. 2021
Nakladatel
Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-572-0220-2
ISSN
Klíčová slova anglicky
Consumer Behaviour; Generation Z; Grocery shopping; Retailing
Změněno: 21. 1. 2022 12:53, Ing. Radka Bauerová, Ph.D.
Anotace
V originále
The acceleration of online grocery shopping in recent years shows the widening acceptance of this way of shopping for grocery. Despite the fact that millennials are among the largest customer segment in this area, companies should not only focus on them, but also start strategically targeting the emerging generation of shoppers known as Generation Z. Therefore, the aim of this paper is to explore the potential of online grocery shopping among Generation Z and identify the most significant factors influencing the online retailer choice of these potential customers.