VIKTORIN, Jan. Kreativita u dětí a žáků s dyslexií. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2022, roč. 11, č. 1, s. 89-101. ISSN 2585-7363.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kreativita u dětí a žáků s dyslexií
Název česky Kreativita u dětí a žáků s dyslexií
Název anglicky Creativity in Children and Students with Dyslexia
Autoři VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2022, 2585-7363.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19510/22:A0000353
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky přehledová studie; tvůrčí schopnost; dyslexie; originalita myšlení; pozitivní aspekty
Klíčová slova anglicky literature review; creativity; dyslexia; originality of thinking; positive aspects
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 17. 2. 2022 13:42.
Anotace
Přehledová studie analyzuje deset odborných statí, jež se soustředí na problematiku zvýšené kreativity dětí a žáků dyslexií. Ve spojení s dyslexií se začíná mluvit nikoli jen o deficitech, ale též o jejích možných pozitivech, která se rozvíjejí v kontextu případných oslabení. U dětí a žáků s dyslexií jsou zmiňovány zvýšený tvůrčí potenciál a vynikající vizualizační schopnosti. Na podkladě výsledků zahraničních výzkumných studií nebyla zcela jednoznačně prokázána významně vyšší úroveň kreativity u dětí a žáků s dyslexií ve srovnání s intaktními dětmi a žáky.
Anotace anglicky
The literature review analyzes ten specialized papers, which are focused on the issue of increased creativity of children and students with dyslexia. In connection to dyslexia, it is beginning to talk not only about deficits, but also about its possible positives, which are developing in the context of possible weaknesses. In children and students with dyslexia, increased creative potential and excellent visualization skills are mentioned. Based on the results of foreign research studies, a significantly higher level of creativity in children and students with dyslexia in comparison with intact children and students was not clearly demonstrated.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 23:00