2021
Seminář kulturní publicistiky
BERGMANNOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Seminář kulturní publicistiky
Název česky
Seminář kulturní publicistiky
Název anglicky
Seminar of Cultural Journalism
Autoři
Vydání
1. vyd. Opava, 2021
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
60400 6.4 Arts
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Štítky
Změněno: 28. 2. 2022 12:09, Mgr. Pavla Bergmannová
V originále
Studijní text seznamuje studenty s vymezením pojmu kulturní publicistika a pomůže jim osvojit si základní publicistické žánry s jejich formálními i obsahovými náležitostmi. Díky němu získají širší přehled o současných českých tištěných i elektronických médiích zaměřených na umění a na příkladech tvorby výrazných osobností kulturní žurnalistiky se dozví, jakým způsobem je možné kriticky reflektovat umělecké dílo (zejména divadelní, filmové a rozhlasové). Hlavní důraz je kladen na vlastní kritickou tvorbu posluchačů, kteří jsou vedeni k přesnému formulování svých názorů a postojů zejména v písemném projevu různých forem (např. deníková recenze, kritika, úvaha, rozhovor atd.). Cílem je rozvíjet u studentů schopnost analýzy a kritické reflexe.
Anglicky
The study text acquaints students with the definition of the term cultural journalism and helps them to master the basic journalistic genres with their formal and content requirements. Thanks to him, they will gain a broader overview of contemporary Czech print and electronic media focused on art, and on examples of the work of prominent figures in cultural journalism, they will learn how to critically reflect on works of art (especially theater, film and radio). The main emphasis is placed on the students' own critical work, who are led to the precise formulation of their opinions and attitudes, especially in the written expression of various forms (eg diary review, criticism, reflection, interview, etc.). The aim is to develop students' ability for analysis and critical reflection.