VIKTORIN, Jan. Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2021, 172 s. ISBN 978-80-7510-489-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením
Název česky Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením
Název anglicky Inclusive education and special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities
Autoři VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Opava, 172 s. 2021.
Nakladatel Slezská univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19510/21:A0000358
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-7510-489-2
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; lehké mentální postižení; žák s lehkým mentálním postižením; učitelé; podpůrná opatření; vyučovací proces; výukové metody; organizační formy; didaktické pomůcky; speciálněpedagogická podpora; školní speciální pedagog
Klíčová slova anglicky inclusive education; mild intellectual disability; pupil with mild intellectual disability; teachers; support measures; teaching process; teaching methods; organizational forms; didactic aids; special pedagogical support; school special educator
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 6. 4. 2022 11:10.
Anotace
Výzkumná monografie se zabývá analýzou edukačního procesu žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu a analýzou role školních speciálních pedagogů při práci s žáky s lehkým mentálním postižením. Teoretické kapitoly se zaměřují na žáky s lehkým mentálním postižením v heterogenní třídě a na speciálněpedagogickou podporu žáků s lehkým mentálním postižením. Empirické kapitoly formulují výzkumné problémy, výzkumné cíle a použité metodiky výzkumných šetření. Ve výzkumech jsou analyzovány data z dotazníků vlastní konstrukce. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení stanovených hypotéz, závěry výzkumných šetření a doporučení pro speciálněpedagogickou praxi.
Anotace anglicky
The research monography deals with the analysis of the educational process of pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools and the analysis of the role of school special educators in working with pupils with mild intellectual disabilities. Theoretical chapters focus on pupils with mild intellectual disabilities in a heterogeneous class and on special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities. Empirical chapters formulate research problems, research goals and used methodologies of research surveys. The research analyses data from self-designed questionnaires. The final subchapters contain an evaluation of the established hypotheses, the conclusions of research surveys and recommendations for special pedagogical practice.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 23:04