VYMĚTALOVÁ, Karla. Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století. Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis. Opava: Ústav historických věd, FPF Slezská univerzita, 2021, roč. 2021, č. 14, s. 75-88. ISSN 1803-411X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Název česky Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Název anglicky Lego, ergo sum. The Reading of classical authors at the grammar schools at the end of the 19th century
Autoři VYMĚTALOVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis, Opava, Ústav historických věd, FPF Slezská univerzita, 2021, 1803-411X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19240/21:A0000959
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky dějiny školství; dějiny klasické filologie; klasické jazyky
Klíčová slova anglicky history of scholarship; history of classical philology; classical languages
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Karla Vymětalová, Ph.D., učo 11225. Změněno: 28. 3. 2022 10:00.
Anotace
Ve výuce středních škol v rakousko-uherské monarchii byla věnována hlavní pozornost klasickým jazykům a četbě latinských a řeckých textů antických autorů. Článek popisuje způsob práce s texty ve škole.
Anotace anglicky
In the curriculum of the secondary schools in Austro-Hungarian monarchy the main attention was paid to the teaching of classical languages and the reading of Latin and Greek texts of antiquity. This article describes the work with texts at school.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 00:54