J 2021

Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.

VYMĚTALOVÁ, Karla

Základní údaje

Originální název

Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.

Název česky

Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.

Název anglicky

Lego, ergo sum. The Reading of classical authors at the grammar schools at the end of the 19th century

Autoři

VYMĚTALOVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis, Opava, Ústav historických věd, FPF Slezská univerzita, 2021, 1803-411X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19240/21:A0000959

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Klíčová slova česky

dějiny školství; dějiny klasické filologie; klasické jazyky

Klíčová slova anglicky

history of scholarship; history of classical philology; classical languages

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2022 10:00, PhDr. Karla Vymětalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Ve výuce středních škol v rakousko-uherské monarchii byla věnována hlavní pozornost klasickým jazykům a četbě latinských a řeckých textů antických autorů. Článek popisuje způsob práce s texty ve škole.

Anglicky

In the curriculum of the secondary schools in Austro-Hungarian monarchy the main attention was paid to the teaching of classical languages and the reading of Latin and Greek texts of antiquity. This article describes the work with texts at school.