2021
Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
VYMĚTALOVÁ, KarlaZákladní údaje
Originální název
Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Název česky
Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Název anglicky
Lego, ergo sum. The Reading of classical authors at the grammar schools at the end of the 19th century
Autoři
VYMĚTALOVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis, Opava, Ústav historických věd, FPF Slezská univerzita, 2021, 1803-411X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19240/21:A0000959
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky
dějiny školství; dějiny klasické filologie; klasické jazyky
Klíčová slova anglicky
history of scholarship; history of classical philology; classical languages
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2022 10:00, PhDr. Karla Vymětalová, Ph.D.
V originále
Ve výuce středních škol v rakousko-uherské monarchii byla věnována hlavní pozornost klasickým jazykům a četbě latinských a řeckých textů antických autorů. Článek popisuje způsob práce s texty ve škole.
Anglicky
In the curriculum of the secondary schools in Austro-Hungarian monarchy the main attention was paid to the teaching of classical languages and the reading of Latin and Greek texts of antiquity. This article describes the work with texts at school.