KOSTKOVÁ, Miroslava a Pavlína PELLEŠOVÁ. Vývoj gastronomických trendů z perspektivy provozovatelů restauračních podniků na příkladě Moravskoslezského kraje. Ekonomická revue cestovného ruchu. 2021, roč. 54, 4/2021, s. 229-237. ISSN 0139-8660.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj gastronomických trendů z perspektivy provozovatelů restauračních podniků na příkladě Moravskoslezského kraje
Název anglicky Development of Trends in Gastronomy from the Perspective of Catering Providers on the Case of the Moravian Silesian Region
Autoři KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Ekonomická revue cestovného ruchu, 2021, 0139-8660.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Ekonomická revue cestovného ruchu
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky A survey. Gastronomy trends. Restaurant offer.
Změnil Změnila: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D., učo 48691. Změněno: 1. 6. 2022 09:21.
Anotace
The aim of the article is to examine the development of trends in the creation of the offer and in the provision of gastronomic services, on the example of the Moravian-Silesian Region. A comparison was made between the results of two surveys among restaurant representatives, through online questionnaires and structured interviews conducted in 2017 and 2020. The comparison showed that the tendency to introduce new products and follow new trends is more significant in 2020 than in 2017. The results of the surveys can be used in creating a new offer and implementing innovative solutions in other destinations and building a platform for further research on trends in related tourism services, to increase competitiveness.
Anotace anglicky
The aim of the article is to examine the development of trends in the creation of the offer and in the provision of gastronomic services, on the example of the Moravian-Silesian Region. A comparison was made between the results of two surveys among restaurant representatives, through online questionnaires and structured interviews conducted in 2017 and 2020. The comparison showed that the tendency to introduce new products and follow new trends is more significant in 2020 than in 2017. The results of the surveys can be used in creating a new offer and implementing innovative solutions in other destinations and building a platform for further research on trends in related tourism services, to increase competitiveness.
VytisknoutZobrazeno: 6. 12. 2022 01:26