KOPŘIVOVÁ, Veronika, Tereza IKÁŠOVÁ a Dominik ŠVARC. Is the Future of Non-Skippable Ads Shining Bright? In doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD., Ing. Zuzana Bezáková, PhD., PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA. Conference Proceedings from International Scientific Conference „Marketing Identity 2021: New changes, new challenges“. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM. s. 336-344, 744 s. ISBN 978-80-572-0220-2. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Is the Future of Non-Skippable Ads Shining Bright?
Autoři KOPŘIVOVÁ, Veronika (703 Slovensko, domácí), Tereza IKÁŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dominik ŠVARC (203 Česká republika, domácí).
Vydání Trnava, Conference Proceedings from International Scientific Conference „Marketing Identity 2021: New changes, new challenges“ od s. 336-344, 744 s. 2021.
Nakladatel Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19520/21:A0000350
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-572-0220-2
ISSN 1339-5726
Klíčová slova anglicky Brand; Consumer Behaviour; Generation Z; Marketing Communication; Non-skippable Ads;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D., učo 29255. Změněno: 31. 12. 2022 23:50.
Anotace
The online environment provides companies with more and more opportunities to attract potential customers with their offer. Companies need to consider which types of online marketing communications are the right tools to use in order to increase their profits. Recently, the format of non-skippable advertising has been quite a controversial topic, which is becoming the core of an increasingly strong debate among marketing experts. There is already plenty of evidence that non-skippable advertising is indeed annoying for users of online platforms, but companies continue to use the format. However, it is of course possible that even if non-skippable advertising is annoying to consumers, it still has a use from a brand perspective that can be seen as beneficial. In order to investigate this, an experiment was conducted using an eye-tracking device, and the results from this experiment are the main output of this study.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:55